Je také tajemstvím zamčeným v minulosti, jak se sv. Petr ocitnul na vystrkově před dosluhujícím domkem. Nevím, jestli ho tam do vyhnanství poslal Pavel, ale každopádně bych ho asi nechtěl před svým domem. Sice má vlasy jako slušný člověk, ale zneklidňovalo by mě, že je ke mně stále otočen zády. Navíc by mi dozajista nedala spát otázka, co je to vlastně za knihu, kterou povinně jeho sochy držívají v ruce. Podle tradice by to mělo být Evangelium. To je ovšem málo pravděpodobné, protože přinejmenším kanonická evangelia byla nejspíše napsána až po jeho smrti. Jistě, socha nemusí zobrazovat Petra historického, dosud živého, ale Petra nebeského. Ovšem proč by pak měl ta evangelia číst, když zrovna on by měl nejlépe vědět, jak to tehdy bylo? Snad by mohl číst Tóru, ale vzhledem k jeho stáří odhadovanému z rysů obličeje je to též nepravděpodobné, protože v tomto věku už byl nejspíš biskupem a s Mojžíšovým odkazem naložil po svém. Nejpádnějším argumentem proti teoriím výše položeným je však sám fakt, že jde o knihu, nikoli o svitky, jak by odpovídalo době, kdy Petr chodil po Zemi. Snad tedy čte něco od Toma Robbinse a lituje svých skutků.