neděle 25. srpna 2013

Hujá Kropna - Kapitola 13.

HLAVSA GEGE

Kapitoly

svědectví

o myšlenkách a pravdách

VELKÉHO KROPNY

čili

KROPNA

To vyslovil za nás

pročež



HUJÁ KROPNA


------------------------------------------------------




ČÁST DRUHÁ


 


TAK PRAVIL VELKÝ KROPNA


 
Po-poko-pokora
Ve-veli-veliký
VELIKÝ KROPNO
HUJÁ
HU-HUJA-HUJÁ
JUCHACHA JUCH!

------------------------------------------------------

 Kapitola 13.






Když se KROPNA vzbudil,


1                    uvědomil si, že tentokrát to kafe nespraví, čímž si uvědomil i lidové moudro, že čím (a kde) ses pokazil, tím (a tam) se naprav. Za dále si zvědomil i dlouhodobý kyslíkový dluh, který má vůči svému organismu. To jej dovedlo k rozhodnutí spojit příjemné (napravování) s užitečným (okysličení) a tedy taky k tomu, že tentokrát si dojde až ke „Koubům“. Tam pak ve svých úvahách dospěl k následujícímu:
2                    HUJÁ HUJÁ, pravím vám. Je to bída. Kdekdo si myslí, že myslí, i když nemá ani tuchy, co myšlení vůbec obnáší, a co je horší, kdekdo si myslí, že má na svět svůj vlastní názor. Jenže názor je věc velice pochybená a dovolávají se ho i nejblbější z pitomců, kteří myslet nemají čím. A kdo se názoru dovolávají, i když „názor“ je u nich jen zmatená slepenina špatně odposlechnutých, špatně přečtených a vůbec nepochopených frází a laciných sentencí a ze souvislostí vytržených představ, které si dotyčný ještě navíc překroutil nejen k obrazu svému, ale častěji vůbec pod jakýkoli obraz.
3                    Tvrzení, že mám „názor“ je jednoznačným doložením skutečnosti, že o věci nic nevím, je jenom hezkou nálepkou na fakt, že mi chybí vědomosti, poznatky a důkazy. Ocitoval bych jednoho z předproroků, prof. Heinrotha: „Co si myslíme, je většinou špatně, to co víme, je správně“, čili jak to říkával kolega Žoržík:“... si myslet znamená hovno vědět“. A vědět, to znamená poznávat, nacházet vztahy a souvislosti mezi poznanými fakty, což je velmi pracné. Jak to pravil náš další předprorok: „Myšlení jasné bolí – bolí ztráta slepé víry, bolí často i poznávat nové...“ a co je největší potíž a překážka poznávání, to je lidská domýšlivost. Možná je vám známo, že už před více než sto lety se ředitel patentového úřadu USA vzdal své funkce, protože dospěl k názoru, že všechno už je vynalezeno. Jak mylný to byl názor, nemusím vykládat. Nejhorší je domýšlivost a hloupost. Většina lidí se chová, jako by věda byla všemocná a dokázala všechny problémy, které se na nás valí, šmahem vyřešit. Není schopna, zatím není schopna nic víc, než zkonstatovat, že na sebe valíme ty problémy sami. Už dávný předprorok Anaxagoras věděl a tvrdil, že rozdíl mezi lidmi a zvířaty je v tom, že někteří lidé jsou chápavější. Ale pozor! Když tohle tvrzení přečte sto lidí, všech sto si bude myslet, že právě oni jsou ta chápavější výjimka. Omyl. Z té stovky to není ani jeden, to je jeden až z té čtvrtky stovky. A co z toho plyne? Že bychom měli být aspoň tak moudří, charakterní a přirození jako zvířata. Ale divoká! Domestikovaná zvířata mají až o 40% menší schopnosti a mozek než přírodní formy. A člověk se nechal sám sebou a svým pohodlím zdomestikovat až příliš a stal se tak tvorem pouze užitkovým. Opustil možnosti, které mu poskytl KOZÚ, přestal poslouchat svůj mozek a myslí raději tlustým střevem, čili pragmaticky. To ale neznamená, že KOZÚ chce od nás asketismus. Vůbec ne. Dal nám dar poznávání, chápání, dar trpký a při používání nelehký, ale ve svých výsledcích radostný a šťastný. A my jej z lenosti a chtivosti a domýšlivosti denně směňujeme za duševní výpotky tlustého střeva odborníků na masovou reklamu obchodní i politickou.
4                    A tomuhle se KOZÚ směje a s ním všichni jeho věřící. Ale znovu pozor! Ne  každý, kdo se směje, je vskutku věřící. KOZÚOVA víra není víra ve zjevené, ale poznané pravdy, osobně pochopené. Pokud někdo přijme smích jen jako názor, vnější projev, je KOZÚOVI vzdálen tak, jako by o něm nikdy nic neslyšel. Přijmout víru HUJÁ KROPNA znamená i přijmout zodpovědnost za vlastní poznání, znamená uvědomit si, že se často u druhých smějeme vlastním chybám a z poznání pochopit, z čeho tyto chyby pramení.
5                    Jen tak se může člověk – a to je hlavní poslání naší víry – vymanit ze začarovaného kruhu masových manipulací, které jej odlidšťují a zotročují. Je to ta poslední cesta ke svobodě a lidství, kterou nám KOZÚ nabízí a poskytuje.

UCH UCH HUJÁ JUCH.
Tak pravil VELKÝ KROPNA odpoledne u „Koubů“, sebral se a šel.





Doslov


Pečlivě a věrně jsem zaznamenal jak průběh převtělení VELKÉHO KROPNY, tak jeho myšlenky a pravdy.
Tyto Kapitoly svědectví nesledují nic víc, než představit vám možnost svobodné volby: buďto zvolíte šaškovství mudrců nebo moudrost šašků. Zvolíte-li tu druhou možnost, vítej, HLAVSA, ve vlídné a veselé náruči víry HUJÁ KROPNA!

KOZUE KOZUE
odvrať od nás vše zue!






Zaznamenal
HLAVSA GEGE






Poznámka:
Protože chystáme SBORNÍK HUJÁ KROPNA, budeme se těšit na
vaše úvahy o nové víře. Výsledky meditací i diskusí zasílejte na
adresu:

Milota Beneš
Klidná 19/777
Havířov-Město
73601





HUJÁ KROPNA !
--------------------------------------------------
(c) 1992 - Milota Beneš